Je nás už více než 400. Dáváme přednost individuálním dohodám a respektu, vzájemně se nesvazujeme předpisy a pravidly. Podporujeme svobodu člověka a jeho myšlenek, rozšiřujeme si znalosti a naše lidi podporujeme v osobním a kariérním růstu. Uvědomujeme si, že s každým z nich firma roste a společně s ní i služby, které poskytujeme našim klientům.
PRINCIPAL je skupina společností a startupů, které zastřešují komplexní dodávky IT služeb a řešení pro naše zákazníky z oblastí financí, telekomunikací, utilit a státní správy v Evropě a Severní Americe. Zajišťujeme outsourcing vývoje, podpory, celého IT ať už formou nearshore či offshore centra. Disponujeme vlastní sítí IT specialistů, zajišťujeme kvalifikované odborníky a nabízíme nejrychlejší způsob, jak získat zkušený tým pro zákaznické projekty.
Vedení společnosti
|
|
|
|
|
Spolupracujte s profesionály
Poslechněte si rozhovory s našimi kolegy, špičkovými IT profesionály, kdekoliv a kdykoliv. Seznamte se s odborníky, kteří Vám mohou pomoci s Vašimi projekty.
Historie společnosti
2021
Díky důvěře našich zákazníků, odhodlání zaměstnanců a spolupracovníků se nám podařilo navýšit obrat společnosti Principal engineering z 514 mil. Kč v roce 2020 na 810 mil. Kč v roce 2021, což jsou nejlepší čísla v historii firmy.
Rok 2021 byl dalším krokem v konsolidaci celé skupiny PRINCIPAL , které je Principal engineering také součástí. V minulém roce jsme hodně investovali do zahraniční expanze v Evropě ale i v Severní Americe, do rozšiřování know-how, vývoje nových řešení a sdílení zkušeností z lokálních i zahraničních projektů. Naším cílem je poskytovat globální služby a vytvářet pracovní příležitosti na mezinárodních trzích, aktuálně zejména v zemích DACH regionu, Kanady a USA.
Rozšířili jsme spolupráci s našimi technologickými partnery a jsme připraveni k efektivnější integraci produktů a řešení vůči našim zákazníkům.
Společnost Microsoft nás v minulém roce opět ocenila v rámci Microsoft Award v kategorii Community Response za řešení PRINCIPAL Telemedicine. Řešení je možné využít pro vzdálený dohled pacientů a sběr telemetrických dat jak v domácím prostředí, tak ve zdravotnických zařízeních. V této oblasti jsme v minulém roce také zvýšili synergický efekt se společností Meridiem Centrum Péče, kde jsme ve spolupráci s UniCredit Bank refinancovali investici do domu pro pacienty s Alzheimerovou nemocí v Doubravčicích.
Zapojili jsme se do boje s COVID-19 a vyvinuli jsme aplikaci CovidMed k podpoře testování zaměstnanců v organizacích.
V roce 2021 jsme také pokračovali v podpoře největších českých IT komunit, jako jsou Czechitas či Česko Digital. Stali jsme se také partnery projektů Digitální úřad a Digitální univerzita.
Pomáháme společnostem a inovativním startupům v jejich rozvoji a postupně tak rozšiřujeme holdingovou strukturu o nové společnosti. V roce 2021 to byla mj. investice do společnosti HUGMARKET DIGITAL CZ, která buduje nové způsoby digitální komunikace ve fyzickém prostoru.
Zároveň se snažíme podporovat "dobrou věc":
- pokračovali jsme v dlouhodobé podpoře divadelního spolku LASO
- zorganizovali jsme sbírku oblečení pro Psychiatrickou nemocnici v Bohnicích
- podpořili jsme Pražský ragbyový klub vozíčkářů Prague Robots
- byli jsme u charitativního happeningu Teribear hýbe Prahou
- sportovali jsme ve prospěch Nadačního fondu Izabelka v rámci komunity Sportuji s PRINCIPAL
2020
Jako společnost Principal engineering procházíme v posledních letech transformací z dodavatele kapacit na dodavatele řešení, rozšiřujeme své portfolio služeb a dynamicky rosteme. Tento fakt se odrazil v nárůstu obratu za rok 2020 o 21 % na 513 mil. Kč. Společnost tak poprvé ve své historii překročila v obratu milník půl miliardy českých korun.
V loňském roce nejvíce posílila kompetence testování, ve které firma zaznamenala nárůst o 23 %. Firmě se také podařilo vytvořit řešení nová, ať již se jednalo o PRINCIPAL Atlassian, PRINCIPAL Testify jako nové řešení v oblasti online zkoušek odborné způsobilosti, Security Scan v rámci kompetence PRINCIPAL Cyberinsurance či rozšíření IoT řešení PRINCIPAL TeleHealth.
Rozšířili jsme partnerství se společnostmi Oracle a Microsoft, jehož výsledkem jsou mimo jiné ocenění, která společnost získala na Microsoft Award v oblastech SharePoint, Dynamics CRM a AZURE.Na českém trhu se firmě podařilo získat několik nových klientů, a to mimo oblasti financí a telekomunikací, které historicky tvořily největší část zákaznického portfolia. Firma se stala preferovaným dodavatelem v oblasti outsourcingu IT služeb u několika nových zákazníků, především ve vývoji na Microsoft technologiích, v analýze nebo v testování.
V roce 2020 jsme pokračovali v mezinárodní expanzi. Po založení slovenské pobočky v roce 2019 se společnost zaměřila na německy mluvící země DACH regionu a v regionu Severní Ameriky založila novou pobočku v Kanadě.
2019
V roce 2019 jsme definovali nové firemní hodnoty, které jsou společným dílem vedení společnosti a zaměstnanců společnosti. Naše firemní hodnoty se staly nedílnou součástí naší firemní kultury, naší firemní značky a představují pravidla, které sdílíme.
V kalendářních roce 2019 se nám opět podařilo rozšířit portfolio našich zákazníků. Snažíme se, aby pro nás klienti byli zároveň obchodními partnery, tak abychom mohli budovat dlouhodobou spolupráci a poskytovat ty nejlepší služby a řešení. Naše zákaznická řešení jsme posunuli k řízení uceleného produktového portfolia pomocí produktových značek s vlastní obchodně marketingovou strategií.
Za rok 2019 jsme zaznamenali obrat 424 mil. CZK
Obchodní úspěchy
- Pro Českou spořitelnu jsme realizovali projekt nového CRM řešení Microsoft Dynamics
- Po Asahi Breweries jsme konsolidovali 60 aplikací skupiny pro trhy v České republice, Polsku, Slovensku, Maďarsku a Rumunsku
- Pro Tatrabanku jsme začali připravovat dlouhodobý projekt na přepis stovek aplikací v Lotus Notes do SharePoint online
- S NN pojišťovnou jsme začali spolupracovat na regionálním projektu IFRS, jehož cílem je dodávka jednotného řešení pro 16 zemí
- Ve společnosti SAZKA jsme uspěli v rámci výběrového řízení na outsourcing testingu
- Pro Ministerstvo průmyslu a obchodu jsme dokončili první etapu implementace zcela nového intranetu na SharePoint Online
- Pro město Kaplice jsme v roce 2019 implementovali komplexní nástroje pro podporu řízení projektů
- Splnili podmínky pro rozvoj našeho gold partnerství s Microsoft na „Cloud Platform“ a pokračujeme také v dlouhodobém partnerství s Oracle, Aerospike, BackBase
Konference, workshopy, vzdělávání
- Rozšířili jsme spolupráci se vzdělávací společností Edutrea a byli hlavními partnery konferencí Open Space inAgile, Project Open Space a společně jsme organizovali Forum inAgile
- Byli jsme oficiálními partnery Konference projektového řízení
- Ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven jsme organizovali Cyber Insurance Conference 2019
- Oficiálně jsme navázali partnerství s asociací IPMA Česká republika při organizaci projektových mastermindů
- Organizovali jsme vlastní 3týdenní TEST CAMP, Microsoft školičku a Scrum boot camp
- Pokračovali jsme v podpoře komunit jako je [Pro]Test!, Test Stack, Scrum Beer, Forum inAgile a dalších
- Organizovali jsme Code Breakers, laser game turnaj pro IT specialisty - největší akci za posledních 5 let
Zajímavosti roku 2019
- V roce 2019 jsme se strategicky rozhodli budovat naše obchodní aktivity v Severní Americe
- V prosinci byla oficiálně založena sesterská společnost na Slovensku pod názvem Principal Slovakia s.r.o.
- Vypustili jsme do světa inovovaný server o pojištění kybernetických rizik na www.cyberinsurance.cz
- Vytvořili jsme vlastní značku SPORTUJI s PRINCIPAL pro podporu aktivního způsobu života
- Rozšířili jsme portfolio služeb na portálu www.contractors.cz o tematické workshopy a meetupy pro IT specialisty
Výroční zpráva za rok 2019 ke stažení zde.
2018
- Za rok 2018 jsme zaznamenali obrat 413 mil. CZK
- Oproti předchozímu roku jsme zaznamenali nárůst obratu o 20%
- V našich řadách jsme přivítali nové kolegy, kterých v současné době napočítáte již 350
- Na přelomu roku jsme přesunuli jsme se do moderních prostor na Kavčích Horách. Užíváme si prostorný HUB, relax místnosti, vlastní kavárnu či parádní školící místnost s výhledem až na Pražský hrad
- Aktivně organizujeme a podporujeme akce, konference a semináře zaměřené zejména na oblasti SW vývoje, UX, agilního projektového řízení a odborné konference v oblastech fintech a insurtech
- Code Breakers
- Experience for business
- Agile Open Space
- Agilia Prague
- Project Open Space
- Cyber Insurance Conference
- Medica Connected Healthcare
- Pokračovali jsme ve vývoji vlastních produktů a řešení
- Emotia
- TeleHealth Portal
- PCRF
- PeopleManager a Advanta
- Jádro našeho podnikání tvoří především spolupráce se společnostmi z oblastí financí, telekomunikace a průmyslu
- Rozšířili jsme spolupráci se Škofin a jsme součástí vývoje hlavních systémů a datových skladů
- Rozvinuli jsme spolupráci se skupinou ASAHI, vlastnící Plzeňský Prazdroj, které dodáváme pro region střední Evropy Microsoft řešení Azure, Sharepoint či Dynamics.
Rozhovor
s
CEO Milošem Tkáčikem
2017
Principalu se daří. Dlouhodobě držíme vysoké tempo růstu.
- Společnost v roce 2017 poprvé přesáhla hranici obratu 350 mil CZK. Meziroční nárůst obratu o 45% se projevil i v nárůstu počtu specialistů pracujících na projektech. Na začátku roku 2018 pro PRINCIPAL pracuje více jak 300 IT specialistů.
- „Vysoké tempo růstu se společnosti daří držet již řadu let, zejména díky schopnosti rychle vyhledávat jak jednotlivce, tak i celé týmy schopné efektivního zapojení do projektů našich klientů“ říká generální ředitel firmy Miloš Tkáčik.
- Na rostoucí poptávku po kapacitách specialistů spolu s náročnými podmínkami klientů dokáže Principal pružně reagovat díky unikátnímu obchodnímu systému. „Těsné spojení obchodu, HR a marketingu nám umožňuje potřebné specialisty vyhledat, naplnit jejich náročná očekávání, ale také je odborně rozvíjet ve vlastním vzdělávacím systému“ doplňuje Petr Kania za HR.
- „Soustředíme se na budování trvalého vztahu a poskytování nadstandardní podpory našim zaměstnancům a spolupracovníkům. Snažíme se sdílet naše hodnoty, náš přístup a rozvíjet know-how v rámci odborných setkání, školení i tematických konferencí. Za rok 2017 můžeme zmínit populární komunitní akci Code Breakers či školení pro IT specialisty pod hlavičkou portálu www.contractors.cz“, dodává Zdeněk Culek za marketing.
- V obchodní rovině se v Principalu dlouhodobě zaměřujeme zejména na segmenty financí a telekomunikací. Úspěšně ale získáváme i projekty v oblasti státní správy, výrobního průmyslu či utilit. V loňském roce k našim zákazníkům přibyly například Sberbank, pojišťovna BNP Paribas Cardif, E-commerce holding / Mall.cz, společnost ASAHI Europe či Diebold Nixdorf.
- Principal v roce 2017 dále rozvíjel portfolio nabízených služeb. Úspěšně pokračoval rozvoj v oblasti testování, Atlassian (Jira & Confluence), vývoje SW v Javě i MS .Net. Zvětšili jsme také rozsah projektů realizovaných s technologiemi MS Azure, SharePoint i Dynamics, které nám umožňují dodat komplexní řešení provozovaná v cloudu, stejně jako v prostředí zákazníků. V rámci rozvojových aktivit Principal dále posílil své kompetence v oblastech Cyber Security a Cyber Insurance. Specialisté Principalu spolu pojišťovnami připravují nové produkty, vytvářejí nové služby a podílejí se na organizaci klíčových událostí v oboru. Principal v roce 2017 vytvořil silný tým User Experience designerů, kteří pomáhají zavádět nejnovější designerské postupy u vyznaných klientů. Podíleli se například na designu aplikace Smart Banka pro MONETA Money Bank, která byla loni oceněna první cenou v soutěži Aplikace roku na portálu LUPA.
- Pronikání Principalu do oblastí Fintech, Insurtech, světa agilních metodik či User Experience se projevilo také na program konferencí, které společnost pořádala nebo podporovala. V roce 2017 jsme organizovali konference Fintech 3.0, Pojištění kybernetických rizik a podpořili konference Agilia Prague či Agile OpenSpace.
- „Novým směrem rozvoje do příštích dvou let bude i rozšiřování obchodních aktivit směrem do zahraničí. Do roku 2019 chceme vybudovat stabilní zázemí pro dodávku služeb a projektů zahraničním klientům a překročit tak obrat 500 milionů CZK. Soustředit se přitom chceme na rozvoj kompetencí spojených s růstem digitální ekonomiky. Zaměříme se na design digitálních produktů a využitím big data pro lepší chod businessu našich klientů.“ konstatuje Miloš Tkáčik.
2016
Rok 2016 nám přináší další výzvy a klienty v nových oblastech. Prokazujeme vysokou technologickou vyspělost a spolehlivost našich služeb.
- Pro mobilního operátora O2 Slovakia jsme dokončili dodávku úzce specializovaného řešení Policy and Charging Rules Function (PCRF), které je součástí core síťových systémů. PCRF hraje klíčovou roli v sítích nové generace založených na stále větším využívání mobilních dat.
- Zapojili jsme se do dodávky inovativní platební služby Biip, kterou připravovaly Mopet a Česká spořitelna. Principal spolupracoval při definici vhodných projektových metodik a agilního řízení projektu. Specialisté Principalu se zároveň podíleli i na implementaci služby i jejím grafickém designu.
- Pro BMW Group jsme dodali nový podnikový intranet postavený na technologii SharePoint 2013. Hlavním záměrem upgradu bylo zlepšení spolupráce uživatelů na denních úkolech firmy. Dalším úkolem bylo rozšíření funkčnosti a zlepšení ergonomie ovládání.
- Připravili jsme inovativní produkt eSig, který umožňuje plynulý přechod na „paperless“ správu firemních HR dokumentů. Veškerá smluvní dokumentace týkající se lidského kapitálu podniku je digitální a bezpečně elektronicky podepsána.
2015
Od začátku roku pokračujeme ve vysokém tempu jak u stávajících zákazníků, tak i u klientů z nových oblastí.
- V Raiffeisen Bank jsme uspěli při výběru dodavatele pro jeden z nejvýznamnějších projektů, který se bude v roce 2015 až 2016 realizovat. Budeme se podílet na nasazení nového multichannel řešení pro rozšíření prodejních kanálů bankovních produktů.
- Ve Škodě Auto se budeme podílet na projektech B2C Optimalizace jehož součástí je velká implementace Microsoft Office Sharepoint Serveru.
- Zahájili jsme spolupráci se výzkumnou laboratoří cyber security Quarkslab z Francie. Díky tomu klientům umožňujeme přístup k unikátním bezpečnostním službám a aplikacím pro aktivní kybernetickou obranu.
- Nastartovali jsme aktivity v oboru biometrické bezpečnosti. Po úvodním seznamování klentů s možnostmi technologie jsme rozběhli první zákaznické projekty.
2014
V dosavadním průběhu roku 2014 jsme uspěli u dalších zákazníků především ze segmentu financí a telco.
- V Raiffeisen Bank jsme se zapojili do outsourcingu vývoje core systémů banky a oblasti testování.
- Získali jsme první projekty u klíčových zákazníků, jako je Česká spořitelna a GE Money Bank.
- Realizujeme zajímavé metodické projekty, jako například zavádění agilních přístupů v Air Bank.
- U telekomunikačního operátora O2 jsme přispěli ke spuštění nové služby Multi Sim.
- Zvyšujeme úsilí a investice do vývoje vlastních produktů a služeb. Reagujeme na potřeby zákazníků, kteří potřebují pomoci s řešením jejich typických problémů.
- Unikátní aplikace PeopleManager je určena pro správu a řízení projektových zdrojů, kapacitní plánování, prediktivní analýzy a reportování.
- Na český trh přinášíme špičková řešení od významných technologických partnerů. Našim klientům tak pomáháme rozvíjet jejich business a maximalizovat výnosy od jejich zákazníků.
- Zahájili jsme prodej portfolia analytických nástrojů od izraelské společností GSTAT, které pomáhá s retencí zákazníků, marketingovými kampaněmi nebo s vývojem individualizovaných produktů a služeb v bankovnictví, telekomunikacích a retailu.
- Nabízíme i produkty z oblasti monitorování business provozu s interaktivním řešením provozních problémů.
- Zaměřujeme se na rozvoj a výchovu špičkových odborníků. Firemním zákazníkům jsme dodali množství kvalitních specialistů na business konzultace, projektové řízení, vývoj, testování a další technologie ICT.
2013
Tento rok je opět posunem naší společnosti k dalším zákazníkům.
- Škoda Auto, ING, Sberbank, Kolektory, Oriflame. Nově působíme také v zahraničí, v Rusku a na Slovensku.
- Výrazně také působíme jako dodavatel klíčových zaměstnanců zákazníkům. Naši specialisté se účastní odborných konferencí. V našem portfoliu je 130 osvědčených specialistů nejen z oblasti ICT, ale i business konzultací pro oblast bank, pojišťoven a telco problematiky.
2012
- V tomto roce posilujeme pozice v celém finančním sektoru a telekomunikacích, kam dodáváme jak IT specialisty, tak projekty. Zároveň cílíme na oblast utilit, průmyslových podniků a služeb.
- Rok 2012 je ve znamení rozšiřování portfolia produktů zaměřených na rychlou návratnost, zvyšování prodejů a optimalizaci nákladů. Vyvíjíme i vlastní produkty v nově otevřeném vývojovém centru ve Vestci.
2011
- V průběhu roku se silně prosazujeme v bankovním sektoru a telekomunikacích, kam dodáváme jak IT specialisty, tak projekty. Uzavíráme partnerství s Oracle a stáváme se tak součástí Oracle Partner Network. Zároveň jsme členem Microsoft Partner Network a programu IBM PartnerWorld. Aktivně rozvíjíme partnerství se zajímavými zahraničními partnery, zaměřenými na chytrá business řešení.
- Pro zkvalitňování služeb IT outsourcingu a HR služeb spouštíme nový pracovní portál Contractors.cz, cílený na hledání IT specialistů a jejich párování s vhodnou pracovní nabídkou.
Výroční zprávy jsou k nalezení ve sbírce listin