Vybrat jídlo, nandat na podnos, položit na pult, zaplatit a odejít ke stolu. Běžná rutina, kterou zažívají každý den tisíce lidí. V blízké budoucnosti však možná se zásadní změnou. Vše se odehraje bez jakékoli lidské obsluhy. V souvislosti s digitalizací, která prostupuje všemi obory, totiž dochází i k modernizaci provozů jídelen, restaurací a dalších prostorů určených ke stravování. Vše navíc ještě urychlila pandemie, která z omezení kontaktu mezi lidmi učinila jednu z priorit účinné ochrany před onemocněním.

„Ať už jde o bezkontaktní platby, minimalizaci kontaktů či zvýšení komfortu strávníků, aktuálním trendem je důraz na co největší plynulost obsluhy a minimalizaci čekání. Zákazníci chtějí být obslouženi rychle a bez zdržení“, uvedl Miloš Tkáčik CEO skupiny PRINCIPAL, do které spadá společnost Hugmarket Digital CZ, která se zabývá digitalizací v prostředí restaurací a jídelen. Miloš dodává, že jde hlavně o provozy, kde se v krátké době kumulují vysoké počty strávníků, jako jsou podnikové jídelny a podobně. „Pro tato zařízení jsou automatizovaná a zároveň zákaznicky příjemná řešení velmi žádaná. Celý proces obsluhy se tak zrychluje a netvoří se fronty. Systém HugInMotion přesně rozpozná, co strávník na podnose má a okamžitě je nacení. Umí navíc příslušné položky i zvážit, což je absolutní novinka“, doplnil s tím, že aktuálně pracují na projektu, v rámci kterého by příslušné senzory byly umístěny do světel v daných prostorách a zákazníci by tak byli odbavováni přímo za pohybu bez nutnosti u pultů vůbec zastavovat.

Zákazníci dávají přednost digitálnímu řešení, pokud to zkrátí nebo se zcela omezí případné čekání. Potvrzuje to i výzkum společnosti Mastercard, který se týkal chování lidí ve frontách u pokladen. Podle něj až 40 % respondentů při nákupu upřednostňuje samoobslužnou pokladnu. Lidé tak volí řešení, které jim při obsluze zabere nejméně času. Souvisí s tím také i již několik let trvající ochota používat bezkontaktní platby nejenom v supermarketech, ale i při platbách v restauracích, barech, bistrech nebo při parkování.

„V blízké budoucnosti budou pokladní zóny již zcela bez běžných pokladen. Nahradí je automaty, které rychle a efektivně obslouží zákazníky. To umožní provozovatelům soustředit se více na kvalitu vlastních služeb, zákaznického servisu a v neposlední řadě i samozřejmě jídel samotných“, popisuje Miloš Tkáčik. Podle něj se místo klasických pokladních zón budou stále více objevovat otevřené prostory, které budou pohodlnější a příjemnější pro zákazníky.

Novinky z PRINCIPALu a IT

Získejte tipy a inspiraci pro urychlení své digitální transformace

  • Provedení digitalizace firemních procesů se stalo nedílnou součástí moderního podnikání. Společnosti se snaží držet krok s dynamickým trhem a zároveň zlepšit svou konkurenceschopnost. Společnost Principal engineering není v tomto ohledu výjimkou. Ve snaze posunout se dál, než je pouhé rutinní zpracování ekonomické a obchodní agendy, se firma rozhodla pro ambiciózní projekt digitalizace firemních procesů. To ji pomůže využít potenciál zaměstnanců a jejich zkušeností k dosažení strategických cílů.

    Číst dále

  • Rádi bychom přivítali Michala Gallika, našeho nového kolegu, který se připojil k PRINCIPAL jako Sales Manager.

    Číst dále

  • Výsledkem analýzy připravenosti bylo zhodnocení, jak je banka připravena na spuštění programu Fénix a co je potřeba k tomu, aby mohl být program spuštěn a mohlo se začít pracovat na stanovených cílech.

    Číst dále

logo Contractors

Hledáme nadšené lidi, kteří se chtějí přidat k našemu týmu a pomáhat nám vytvářet skvělá IT řešení.

Podívejte se jaké pozice aktuálně hledáme na centrále skupiny PRINCIPAL v České republice.

Pokračovat na portál Contractors.cz

Později